Senin, 24 Oktober 2022
SUMUR KALITAPEN BUATAN WALI
SUMUR KALITAPEN BUATAN WALI
Ing desa kalitapen iku mbiyen sak di rawuhi wali asmane wali sjamsidin, rawuhe lan sandangane mawi nganggo kethoprak, tegese nggawa gaman kang di wadahi kethoprak. Ya iku kayu tipis kang di bolongi tengah tengahe kang perlu kanggo madahi gaman kudi utawa benda, kang mawi diselehi tambang, kanggo di jiretaken marang beyekan. Dadi yen di gawa mlaku ganing wonge, monine toprak toprek, mulane diarani ketoprak. Wali mau gaweni sumur ana ing desa kalitapen, kaya dene sumur kang di gawe ana ing sa kulone masjid syiaruddin, ana ing kali benda sisih wetan. Lan uga sumur penganten kang ana ing grumbul cibegog, lan liya liyane, kana sale kang gawe iku wali sjamsudin, biasane ora tahu sat. senajana terang lawas banget, amerga olih kramate wali mau, ya kna kanggo apa bae kena, nanging sumur kang ana ing kulon masjid, iku ora kena kanggo, …….. werna werna, namung kenane kanggo nginum blaka
( Diambil dari buku harian kh Ali Mukhlas) Biografi kHAli Mukhlas
BIOGRAFI KH. ALI MUKHLAS KALITAPEN
BIOGRAFI KH. ALI MUKHLAS KALITAPEN
Sumber diambil dari buku harian beliau
Bismillahirrohmanirrohim
Kawitane nulis
malem jumat kliwon tanggal 4 robiul akhir 1410 hijriah (agustus 03 1989).
Iki buku
sejarahe awakku dewek .
NAMA : KH. Ali Mukhlas
LAHIR :12 JULI 1916. M
Lahire ana ing
kalitapen ya neng grumbul kalitapen sa’ kidule kalibalung sa’wetane dalan kang anjog
marang desa kaliwangi - +100 meter tekan wates desa kaliwangi .
SEJARAH WEKTU AKU ISIH BAYI
Nalika aku
isih umur kurang lewihe 40 ( patang puluh dina ) ana lindu sak’ dina sa’ wengi
ambal kaping pitu kang di arani lindu gede, dadi kabeh wonge pada metu saka
umahe kewatir kurugan umah, biyunge aku ya melu metu, nanging banget kesusune,
olihe metu saka ngumah lan banget wedine biyungku metu saka ngumah gawa bantal
di nyana gawa aku nanging mbarang di teliki ko ora gawa bayi nanging malah gawa
bantal, ya mestine degdegan banget, mbok nganti aku kurugan umah. Ya mbuh kaya
apa rasane sa’ jerone atine, ya Allah ya robbi mugi mugi panjenengan paring wewales
sahe dumatheng biyung kula ingkang tansah tresna lan mula sana dumatheng kula
awit bayi dumugi umur kurang lewih nem tahun, lan ngasihi lan kersa ngapunten
dumatheng biyung wonten ing ngarsa panjenengan ya Allah , allahumma amiin,
amiin , amiiin.
IKI SIL SILAHE BIYUNG KU ( Hal 45)
Biyungku
Jenengane Karti binti eyang tirta leksana bin ,,,,,,, asal singasari.
Karo eyang abu
chasan kang appal quran, sanak karo eyang m sujad ing singasari .. gandul kec
karang lewas sanak sanak karo eyang arsa menawi, kang banget telitine ora gelem
mangan barang haram, kanti ora kersa dahar iwak gesek, babar pisan, amarga isih
ana taine gesek, malah ana kang ngarani waliyullah.
Dene yen
merdayoh, kang di dayohi katon utawa weruh, olihe nggoleti banah suguhan, ya
eyangku ora gelem mangan, suguhane, yen di suguhi iwak daging ayam, kang ing
desa kana, ora anana kang ngelakoni sholat, ya deweke gelem dahar, nanging
achiere yen wis lunga, songko kono mbanjur di sogok. Gorokane supaya iwake
metu, tegese di wutahaken kewatir mbok nganti dado daging. Ing awake, dadi
sholate lan ngibadahe ora di terima. Ana ing ngarsani Allah swt
WAFATE BIYUNG KULA
Dene wafate
biyung kula wonten ing tanggal 15 wulan sya’ban tahun 1922, pejah ipun syahid
acherat, amargi sakit weteng. Cara djaman rumiyyin dipun nameni glonggongen,
namung sakit sa’ dalu lajeng pejah, kula -/+ umur 6 tahun.
Sejarah sawuse
biyunge wafat
Sawise
biyungku wafat, banjur aku melu marang kakangku kang tua
dewek,ya iku djenenge chasan mursidi (ruswan). Dene sa’durunge aku melu
kakang, aku ya uwis sekolah S.R. Jaman belanda aku nembe umur -+ 7 tahun. Aku
melu sekolah karo mbekayuku jenenge Watiyah. Mbekayuku ora let.
Nanging aku di tolak dening ndoro guru, jalaran mesih keciliken. Amarga sjarate
kenane sekolah kudu wes tangane di kudungaken marang sirahe kudu wes tekan
kupinge, nanging aku ngeyel bae, melu mlebu bae, jalaran aku banget kepengin
sekolah, yen aku ora olih sekolah, aku nangis bae. Mulane bapakku mbanjur matur
karo ndoro guru supaya di tampa bae, jalaran mboten lumrah banget, mulane
penyuwunane bapakku di turuti dening ndoro guru, nanging durung di catet dadi
murid resmi, dadi mung kena melu sekolah, alchamdulillah aku banget senenge,
amarga ora dilarang sekolah. Mbarang wes sekolah setahun aku di tampa dadi
murid resmi, yo iku nalika tahun 23 (1923). Sekolahe isih ana ing umahe uwa kartawijaya
sak kidul gili sa’ kulon kali cibalung nang grumbul piyasa desa kalitapen.
Mbarang aku wes tamat S.R aku di pilih supaya sekolah marang desa Purwajati
karo narka anake uwa kartawijaya, sekolah terwalh cebinl jenenge
. nanging panggonane isih ana ing daleme bapak haji , bapake bapak samarja sak
wetan gili kang sak iki kanggo kantor camat (ASISTEN) purwojati.
Pada waktu aku
sekolah durung ana asisten wedana amarga isih djaman penjajahan belanda. Bareng
wes djaman merdeka, purwojati di tetepaken dadi asisten wedana tahun -/+1946 .
Sekolah nang
angka loro
Yen miturut
jaman merdeka saiki di jenengi sekolah SMP dene sekolah nang SMP naliaka tahun
1927 – 1929 M. yaiku wektu zaman belanda mbangun gili kang anjog menyang
kecamatan cilongok. Mbangune nalika -/+ tahun 1927 M. malah aku lan sak koncoku
sekolah, mbarang giline wes dadi, wes kena di ambah motor, pada jajal deleng giline
kaya apa, amarga ing brug kali tenggulun lagi di resmikaken mawi di hormati di
tanggapen wayang golek, goleke dipanggonnaken ana ing sa’wetan brug, cara jaman
saiki di jenengi jembatan. Sak wise aku sekolah terus akun lunga mondok ngaji
agama islam, marang desa panembangan, marang mbah yai SAJADI ingkang
asale wongkang soko parakan onje kabu purwakarta rochima kumullah ta’ala,
wanafa’ana bihi wabi ulumihi fi daroaini amiin amiiin amiiin. Lan ngajine jaman
kuna mesti kudu sorogan ( tegese sa wise rama kyai maca aken kitabe, nuli murid
kudu maca kitabe, durung di elih Utawa durung di tambahi) yen kang di wulang
aken durung bisa maca dewek, utawa dereng bisa , mulane nderese dewek kudu bisa
temenan amarga kwatir yen ora di tambahi wulangane, yen mengko di kon maca
wulangane kang dingin durung bisa. Uluhane bocah bocah kang lagi ngaji ana Ing
pondok pesantren rame banget ngawan bengi isuk lan sore, mawi nganggo lagu lagu
dandang gula supaya dadi seneng olihe nderes , lan dadi genah bocah sing pinter
lan bocah sing bodo, beda yen ngaji bandongan. Ngerungukaken blaka ( iku mesti
ora ngerti kang pinter karo kang bodo,)terkadang ana bocah kang ngaji kitab
gedhe gedhe nanging yen maca dewek ora bisa. Ya bener pinter iku ora wajib dene
wajibe iku mung ngajine, nanging apa salahe yen netepi wajib lan pinter macane,
senajane kang ora wajib macane, amarga yen ora pinter macane ya dadi ora bisa
mulang marang liyane. Kang durung pinter macane lewih luih ngaji AL- QURANUL KARIM kang wajib kudu di waca, koyo
dene surat alfatihah kang kudu di waca wektu lagi ngelakoni solat ferdu atawa
sholat sunah. Lan ora sah yen ora maca surat alfatihah, mulane cara guru guruku
kabeh mbiyen iku wajib kudu ngaji sorogan, durung kena ngaji bandungan yen
durung bisa ngaji sorogan, amarga yen pancen deweke durung bisa maca dewek
kelawan temen, ya dadine mengko akhire olihe mulang macaaken marang liyane ya
dadi ora bener. Mongko satruse gurune ora bener
ya dadine muride melu ora bener. Gandeng gandeng nganti dina qiyama Ya
dadi kabeh ora bener. Ingmongko guru kang mulang ora bener dosane wong wong
kang ora bener dadi tanggungane wongkang mulang ora bener kabeh.
Ulama ulama
dingin iku banget ngati ngatine olihe mulang marang muride. Ora kabeh mbanjur
embuh bener embuh luput, patokane aku mulang marang wong wongliya supaya olih
ganjaran mbesuk dinane qiyamat. Nanging ora eling awake dewek iku sejatine wajib
ngaji jalaran isin wong aku iki wes di sebut kyai utawa wong alim ko mesih
ngaji marang liyane, mengko dadi namaku ilang ora di gungaken dening
masyarakat. naudzubillahi min dzalik.
Contone kaya kula ngaji safinah bae durung
genah wes ngaku dwe maunah di kon ngaji ilmu batin kok malah mbanjur
ndinginaken ngilmu bacin utawa dunya kang ora niyat kanggo sanguine acherat
ingkang langgeng. Amarga sekang olieh bujuke setan lan hafa nafsu mugo mogo
allah paring pitulungan bisoho tobat marene lan ngapura dosane kabeh lakon kang
ora bener amin x3.
Do'a Melahirkan Agar Lancar menurut Syech Sulaiman bin Muhammad bin Umar Al-Bujairami
Pengalaman melahirkan adalah momen yang penuh keajaiban dan kebahagiaan bagi setiap ibu. Namun, bagi beberapa wanita, proses melahirkan ju...